Universitatea din București continuă eforturile de dezvoltare a culturii eticii și integrității în mediul academic. În acest sens, iată câteva demersuri și cercetări care au drept obiect această problematică:
- Profesorul Dumitru Sandu și grupul pe care l-a coordonat au realizat și prezentat rezultatele a două chestionare:
Integritate academică în viaţa universitară: Chestionarul studenţi ( https://integuniv-studenti.questionpro.com/ )
Integritate academică în viaţa universitară: Chestionarul profesori ( https://integuniv-profesori.questionpro.com/ )
- Lect. Emilia Șercan a plecat de la întrebarea: „Ce înțeleg studenții prin conceptul de «integritate academică?» Acest proiect de cercetare științifică își propune să determine ce înțeleg studenții români de la nivelul licență prin conceptul de „integritate academică”. Un alt obiectiv este compararea nivelului de înțelegere al studenților din trei centre universitare: Universitatea din București, Universitatea „Babeș-Bolyai” și Universitatea de Vest din Timișoara. Chestionarele au fost aplicate în câte trei facultăți/departamente din cele trei domenii științifice de referință: Științe Sociale, Științe Umaniste și Științe Exacte. În acest scop au fost selectate următoarele facultăți: Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Facultatea de Științe Politice, Facultatea de Administrație Publică, Facultatea de Istorie, Facultatea de Litere, Facultatea de Teologie Ortodoxă, Facultatea de Geografie, Facultatea de Biologie și Facultatea de Chimie.
- De asemenea, UB sprijină și inițiativa IRAFPA concretizată în cele două chestionare de mai jos:
- Chestionar Academic Integrity and Academic Institutions coordonat de către IRAFPA( https://irafpa.org/en/research/our-research/investigation-establishments/ )
- Chestionarul coordonat de către IRAFPA: Academic Integrity in Doctoral Schools ( https://irafpa.org/en/research/our-research/investigation-doctoral-schools/ )